Kleist Reply #1, 4 years, 4 months ago
Hejsa,
Jeg har opdateret oversættelsen af manageren. Den indeholder nu alle de samme opslag som den engelske i 0.9.6.1.
Jeg har tilføjet den til wiki'en her: http://wiki.modxcms.com/index.php/Manager_da-dk.
I den forbindelse lavede jeg et lille script som tjekker en oversættelsesfil med en anden som reference:
Det løber gennem alle værdier i den engelske fil og tjekker om de er i den danske. Hvis de er skrives de ud igen, hvis ikke sættes de til '' og den engelske version skrives i en kommentar. Derefter retter man filen til manuelt ved at tilføje header-kommentaren (som scriptet ignorerer) og søge på alle tilfælde af "English version" og rette dem til.
Scriptet skal ligge i samme folder som language-filerne (eller stierne skal rettes til ovenfor) og det kan selvfølelig bruges med andre sprog ved simpelthen at rette hvilken fil der inkluderes.
Jeg har opdateret oversættelsen af manageren. Den indeholder nu alle de samme opslag som den engelske i 0.9.6.1.
Jeg har tilføjet den til wiki'en her: http://wiki.modxcms.com/index.php/Manager_da-dk.
I den forbindelse lavede jeg et lille script som tjekker en oversættelsesfil med en anden som reference:
<?
include("danish.inc.php");
$dk=$_lang;
unset($_lang);
include("english.inc.php");
$en=$_lang;
unset($_lang);
echo "<?php\n";
foreach($en as $key => $value)
{
if (isset($dk[$key])) {
echo "\$_lang[\"".$key."\"] = '".str_replace('\'','\\\'',$dk[$key])."';\n";
}
else {
echo "\$_lang[\"".$key."\"] = ''; // English version: '".str_replace('\'','\\\'',$value)."'\n";
}
}
echo "?>";
?>Det løber gennem alle værdier i den engelske fil og tjekker om de er i den danske. Hvis de er skrives de ud igen, hvis ikke sættes de til '' og den engelske version skrives i en kommentar. Derefter retter man filen til manuelt ved at tilføje header-kommentaren (som scriptet ignorerer) og søge på alle tilfælde af "English version" og rette dem til.
Scriptet skal ligge i samme folder som language-filerne (eller stierne skal rettes til ovenfor) og det kan selvfølelig bruges med andre sprog ved simpelthen at rette hvilken fil der inkluderes.