We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30223
    • 1,010 Posts
    Zo zeg, vanmorgen vroeg de deur uit... Koninginnedag in Melbourne laugh Blijkt dus dat er in het hartje van Melbourne op het ’federatie plein’ elke koninginnedag een dutch festival is. Moest ik dus even gaan kijken. Nou man, aan oubollig gedoe geen gebrek. Oud hollandse kleuterliedjes in het Engels, een paar sjoelbakken, klompen en tulpen natuurlijk en een poging om een of ander wereldrecord klompendansen te verbeteren ? Oh, ja er waren ook nog wat archief beelden van Be van een jaar of twintig geleden (schat ik, want ze zag er aardig fris uit) en een "spontaan" wilhelmus.

    Gelukkig werkte het weer een beetje mee aan een oer nederlandse sfeertje. Het regende en het bleef regenen (en dat gebeurt hier niet zo vaak smiley )

    Ach wat maakt het uit, een uurtje gezellig zitten kletsen met een paar vrienden, import kroketje gegeten (met American Musterd, duh...), "echte hollandse koffie" huh gedronken en veel paraplus voorbij zien komen. T’was de moeite waard.

    Hier is het inmiddels weer allemaal voorbij. Jullie hebben nog een paar uurtjes te gaan dus veel plezier! en eh,.. proost!

      • 7455
      • 2,204 Posts
      Nou hier enkel hagel en regen gehad we vierde het zaterdag ipv zondag zal wel te maken hebben met de rustdag ofzo.
      Ik ben dus gewoon thuis gebeleven met vrouw en kind vond het niet echt de moeite om naar buiten te gan in de hagel en regen.

      was hier in Twente dus niet echt een feest.

      Dimmy
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 30546
        • 46 Posts
        lol

        Hie in Vancouver (Canada, BC) hadden we een feestje in de tuin van de Consulaat. Wel grappig.. geen sjoelbakken of kroketten.. Echter wel bitterballen met zaanse mostert.. en haring (yuk) en saté.

        Heiniken en Grolsh, oranje bitter en kaas. Verder een hoop hollands gebabbel. Wel grappig.. had een hoop van de nederlanders een tijd niet meer gezien.. dus ik had wel een leuke tijd...

        Tja, zo is het nu eenmaal, het leven van een hollander bij het koude kikkerlandje... Op kosten van de nederlandse belasting betaler effe lekker feesten laugh (ik heb in de jaren genoeg betaald, dus voel me niet schuldig om nu eens een stukje terug te halen laugh